Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Lördag!!

Av Linn och Elle - 1 juni 2013 10:52

Tjena! Idag är det lördag och det är MIN tur att blogga idag! Idag bloggar jag tidigt så klaga inte! Just nu när jag skriver detta är klockan 10:56. Och idag är det en speciel dag. Min morsa fyller år! Jag har grattat henne på facebook och hon blev glad! jag skrev: Grattis morsan! idag har du levt i 42 år, grattis<3

 

Det skulle vara kul om ni kommenterade eller nått grattis till henne för att hennes dag skulle bli lite bättre. Att fler som hon inte känner grattar henne för hon fyller år, skulle uppskatta det men ställer inga krav på att ni ska göra det! Men iallafall hon ska ha en liten fest här idag. Så jag kommer förmodligen sitta på mitt rum och spela gt och cama på oovoo med elle   Men vi ska upp till mormor och äta för att vi har mycket att förbereda här hemma för denna lilla fest. Jag hoppas hon får en redig bra dag med sin lilla fest. Och på Tisdag fyller elle år ju och Adam i min klass fyller med år då, vilket sammanträffande va? Hahaha! 

 

Och nu måste jag komma fram till en grej jag och Emma gjorde igår. Vi klarade skoljoggen på 59min men jag hade tydligen kommit tidigare än de förra året.. Fattar inte hur, min kondition är ju som en sten! (stenar rör sig inte) 

Och vi va så varma så jag och Emma bestämde att efter skolan så cyklar vi för att bada i sjön! Så vi cyklade förbi sjön i öjaby för jag skulle byta om och då var det tomt där och när vi kom tillbaka dit när jag bytt om så var 5an där! Så vi cyklade till skolan för där finns en liten badplats men där var det barn med.. Så vi cyklade förbi Antons hus och tittade där men det fanns inget där så cyklade vi förbi där igen vid badplatsen vid skolan och det kom fler dit, så cyklade vi till sjön vid öjaby så kom det ju bara fler och fler så vi cyklade hem till mig och badade! Klart dem som åkte bil vid bron kunde ju se oss men öh vem bryr sig? Det va varmt!   Och sen badade elle med! Så här kommer lite bilder på när både jag och elle badade! Och när jag simmar utåt på en bild ser jag jätte lång ut men jag är kortare än det så de va nog nått damp på vattnet! Och min överdel ser ut som de va en skum överdel men det är snöret vid nacken på överdelen va inte i roset!

 

Elle:

 

 

 

 

 

Linn:

 

 

 

Så! Där va jag. Min lilla sjö! HAHAHAH nejmen..

Och sen så cyklade jag och Emma till tjosken vid badplatsen vi skulle bada vid först så satte vi oss där emot två av stolparka i drygt en timme och bara drygade! Och Emma tog en bild på mig..

  Fin va? Nä inte ett dugg.

Men Emma tycker nämligen om att ta kort på folk helt random! Man märker när hon tar kort för hon börjar le o skrattar så man får ju damp på henne! Men jag fattar inte min kropp, nått som jag inte vet om , om min kropp.. Jag har börjat bli trött hela tiden.. Jag somnar så fort jag kommer hem från skolan och igår somnade jag vid kvart över 6 så sov i fyra timmar typ. Så va jag vaken till drygt två sen inatt. Ska nog fråga mamma sen varför jag är så trött hela jävla tiden. Hon är ju sköterska, hon jobbar med gamla (hon åker runt till dem o ger medecin m.m) Så hon vet nog vad det är för nått.  Förlåt nu men nu kommer lite musik tips!

Där fick ni några låtar som är just nu bland mina ''favoriter'' Har ju fler men jag orkar inte lägga in så jätte många, ni orkar nog inte lyssna på demma äns! Men de kanske ni gör, vet inte. Dem är iaf sjukt bra och ni bör lyssna på dem. Dem tog rätt så stor plats.. ah men iallafall! 

Lägger in nya låtar på Måndag! Jag undrar om jag får blogga på min födelsedag.. Ska fråga elle om hon kan kolla de, orkar inte!   Sen nu är det ju sol ute och mamma har ju cabbe så det passar ju bra att åka med solglasögon o dunka plåt       haha nejmen jag bara skoja, typ bara sånna som kommer från landet som dunkar plåt, enligt mig   om ni inte vet vad dunka plåt är så förklarar jag det i slutet. Men i sommar (på sommarlovet) Så kommer jag gå i solglasögon och shorts. För nu kan jag gå i shorts för jag har tagit bort mitt födelsemärke! Det känns otroligt gött att ha de hämsta missbildade skiten på benet! Tycker rätt synd om dem som har över kanske halva ansiktet..  Dem blir ju tyvärr mobbade för de idag. Det skulle man nog bli förr med, min mamma blev ju mobbad bara för att hon kom med fel sorts tröja första dagen i skolan. Men en dag så skulle hon redovisa en grej som man skulle läsa upp för hela klassen så sa en av killarna i klassen:

-Jag hör inte! Och mamma pratade högt för hon är inte rädd för att stå och prata inför folk! Så hon gick till honom och drämde till honom på käften och min mormor och morfar jobbade som lärare där (bergunda skolan) Och morfar bara:

-Bra Pia! Och rektorn bara glodde på morfar   Och sen gick mormor med för att starta antimobbning teamet (emot mobbning, alltså inte mobba!) Så min familj är jag rätt stolt över, men är typ sur på mamma hela tiden, kan inte hjälpa det.. Är sur hela tiden hemma.. Det finns anledningar. Kan dra dem anledningarna nu varför jag är sur.


Jag får inte göra vad jag vill. Jag får inte gå ut själv för då tror brorsan,syrran och morsan att jag ska träffa nån.. (kille) Men asså.. Så får damp på det och får heller inte gå ut själv för (mamma style->) ''Man ska aldrig gå ut ensam tjej'' Men det finns nått som heter MOBIL och det finns nått som heter SKRIKA PÅ HJÄLP och det finns nått som heter MAN KAN PRATA MED NÅN I TELEFON MEDANS MAN ÄR UTE och det finns nått som heter DET ÄR LJUST OCH ALLA SER VEM DET ÄR IFALL MAN BLIR TAGEN. Så får jag inte heller ha vilken klädstil jag vill eller frisyr men nu går det lite sakta uppåt frisyr hållet, när är det bara fixa lite grann med klädstilen! (Scene stil). 

 

Jag kan faktiskt lägga ut lite bilder på scene stil här nu!

                            Så! Och som ni ser, på tjejer är det som vanliga färger och killarna lite mörka. Det är normala kläder. Men här kommer lite fakta om Scenes så räkna inte med att ni är scenes.

 

FAKTA OM SCENE!

 

Scene är klädstil m.m (hår och sår ingår) Man skär sig. Klädstilen på scene är färg glad och håret med. Svart runt ögonen. Svarta naglar och många armband, pärk armband m.m Halsband. Varför man skär sig är anledningar. folk tror man ska tycka synd om dem det är därför (så är det inte) Det är stor skildnad mellan emos och scenes. Emos klär sig i svart. Scenes i många färger. 

slut på faktan

 

Jag har skärt mig, men jag river mig mest istället för jag är nästan aldrig hemma så den snabba vägen är att riva mig ifall jag är på redigt depp humör.. Här är två bilder på armband man har (scene) Ganska många armband.

Denna sista bilden här 

 

Vad är dunka plåt?

Dunka plåt är.. : När man åker bil och har fönstret ner rullat. Man har hela armen utanför föndret och slår med handen emot bildörrens plåt så det låter. 

 

 

 

                                                             //Linn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn och Elle - 4 augusti 2013 12:49

Linn och jag har beslutat att sluta blogga på bloggplatsen och nu har vi en blogg på nattstad. Denna bloggen kmr vara kvar med alla gammla inlägg men vi kommer inte skriva nya. Vi har lagt in alla gammla inlägg på nattstad och det är där som dem nya...

Av Linn och Elle - 3 augusti 2013 18:09

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 2604901634

Av Linn och Elle - 3 augusti 2013 14:53

Tja! Jagg har fått min loft säng nuuu! Monterade ihop den och soffan igår,  skit jobbigt men vilket fall! Vi ska köpa madrass senare .. Ni får kort på rummet måndag! Men vilket fall! Igår badade jag med sanna! De va jätte kul. Men jag läste elles sen...

Av Linn och Elle - 2 augusti 2013 13:33

Nu har bloggplatsen fuckat upp sig >:c Hälften av våra inlägg försvinner ( hälften av bilder och text) Jag blir så jävla upprörd och jag säger bloggplatsen... SLÄNG DIG I VÄGEN! Jag vill inte att det alltid ska lagga så jag hoppas att det löse...

Av Linn och Elle - 1 augusti 2013 21:27

TJAAA!!!! Jag ska strax gå till linbanan så detta blir snabbt inlägg. Idag är jag ääääntligen hemma! Sååå jäkla skönt!! Men mormor har börjat bli senil känns det som .. Men vilket fall, om 6 dagar fyller jag år!! ;'D önskar mig två pewdiepie tröjor,e...

Presentation


Vi är två tjejer som bloggar om allt just DU kanske tänker på. Om du behöver hjälp med nått eller så så är det bara att kommentera i det senaste inlägget så hjälper vi dig!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

The Infamous Middle Finger

Ovido - Quiz & Flashcards