Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Linn och Elle - 9 maj 2013 16:30

Hej bloggen!! Idag är det min dag! :D Jag målade nyss minna naglar och jag blev ganska nöjd, det blev tidnings naglar (ganska lätt) men iallafall jag hade tänkt att göra the cup song och lägga upp på bloggen, skulle det bli kul?? Kommentera ? Vi åt hemma gjorda hamburgare med jalapeno (stav?) dem blev as goda!!! Ni borde testa cx Men aja ses på lördag! :P


Hur man gör tidningsnaglar

1. börja med att måla med genomskinligt nagellack. välj sedan en färg som du vill ha på naglarna. Helst en ljus färg så texten syns!
2. låt nagellacket torka ordentligt
3. För att få dit texten så klipper du ut 10 bitar ur en tidning som täcker hela nageln.
4. Sedan så kan man göra på två olika sätt. Man kan använda sprit eller vatten. Jag tycker vatten är enklast eftersom man alltid har det hemma. Men har ni ex handsprit/sprit hemma så kan man ta det också.

5. häll upp lite vatten/sprit i ett glas sedan så tar ni tidningsbiten och doppar ner den i vattnet/spritet eller så doppar ni ner fingret. håll den där nere i ca 10 sek. ta upp och tryck tidningsbiten mot nageln och håll i ca 15- 20 sek (eller längre)
6. avsluta med genomskinligt nagellack över =)!



                                                  


                                                                            

                                                                                                                               Mvh:Elle  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi är två tjejer som bloggar om allt just DU kanske tänker på. Om du behöver hjälp med nått eller så så är det bara att kommentera i det senaste inlägget så hjälper vi dig!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

The Infamous Middle Finger

Ovido - Quiz & Flashcards