Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Linn och Elle - 13 maj 2013 16:00

Hejsvejs! Idag är det måndag och idag tänkte jag prata om ett viktigt ämne... Mobbing. Jag är säker att varend människa har blivit drabbad av olika slags mobbnig . Jag har själv varit mobbad och har även mobbat 2 tjejer i 7an (för dem mobbar mig ) men vi är inte ovänner mer (Egentligen så har dem inte slutat) . Det jag gjorde var fel jag vet men det man gjort kan man inte ändra. Önskar att fler kunde inse att mobbing inte är bra utan tvärt om . Jag har själv blivit mobbad men inte fysiskt jag har blivit kallad tjock, ful, fjortis (inget illa med nu) och massa andra olika saker som inte är så kul. Vill du bli kalla tjock? Vill du bli kallad Ful? Vill du bli kallad äcklig? Det vill inte jag i alla fall. Så för guds skull tänk efter ni ! Vet ni den där 13/14 åriga tjejen Linn Nyman som tog självmord? Hon gjorde det för hon årkade inte stå ut ...RIP LINN NYMAN! Ingen person ska behöva uppleva mobbing men det är en vanlig sak i dagens vardag    Jag vet att många mobbare inte "tänker" när dem behandlar folk och tycker att det är okej . Mobbning är aldrig okej inte  fysisk mobbning,verbal mobbning,psykisk mobbning,e-mobbning och andra sorters mobbning . Dessutom våga säg NEJ till grupptryck . Jag hoppas att ni öppnar ögonen ...eller åtsminstånde lite   

 

Våga säga nej

RIP Linn Nyman

Mvh Elle





Är mobbing någonsin okej?
  
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi är två tjejer som bloggar om allt just DU kanske tänker på. Om du behöver hjälp med nått eller så så är det bara att kommentera i det senaste inlägget så hjälper vi dig!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

The Infamous Middle Finger

Ovido - Quiz & Flashcards