Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Linn och Elle - 14 maj 2013 14:28

Tja alla! Idag är det min tur att skriva, mahhahaha!!!!!   Har sätt fram emot idag hela dagen! Idag har jag haft slöjd sista lektionen, det jag gör i slöjden är ett hus till mina råttor. Idag målade jag de för har precis hamratt ihop det   Inne i huset är det vitt och utan på huset är det baby blå! Båda mina råttor är ju killar så de passar jö. Happ.. jag har inte fått några ideer vad jag kan skriva om... Men sa till mina kompisar idag:

- Asså vet inte vad jag ska skriva om, jag ska ju blogga idag.. Så gav dem mig ett tips på nått om chilli! Så jag ska nog skriva om chilli idag, haha!   Va berädd på värsta failen jag kommer skriva flera gånger!!

 

 

CHILLI

 

Sååååå då ska jag skriva om chilli.. Min ena förra råtta hette chilli, haha!   Sen dog hon sen dog Smile, min andra råtta. Hon dog av ensamhet efter några timmar   Aja, dem har det väl bra hoppas jag. Jag vet ej vad Chilli dog av.. Så, don't ask ¨Ni undrar säkert ''Varför heter råttorna Chilli och Smile?''

Jo det är för att.. : Chilli hette hon som det såg att att va en grå chilli längst rygg raden. Smile hette hon som såg glad ut hela tiden. Jag skulle aldrig kommit på namnen själv om det inte fore för min kompis. Men hon och jag är inte vänner längre, hon tyckte det inte var kul att va med mig längre! Men vi pratar ändå   Men är smått sur på henne fortfarande.. Men aja! Nu ska jag byta till en annan sorts chilli   

 

Det finns många maträtter med chilli i, jag tycker chilli är BWÄÄÄÄÄ  

Den ser god ut men inte alls god för fem öre.. Men tycker ni som inte vågar elr inte nånsin smakat chilli ska smaka det! <- oh tre det i rad! HAHAHA! Men iaf... jag tycker det är lönt att smaka   Undrar om det finns chilli soppa, det gör det säkert.... Allt finns ju nu för tiden, hörde till o med att larver är det nya att man ska äta det, men larver kommer fan inte in i mig.. Jo om jag är död och ligger i en kista, men den småkryp kmr ju senare in i lådan och sen går lådan sönder!Så därför ska jag brännas har jag bestämmt!! Vill inte ha äckliga larver på mig   Vill ha en bra död..Men larver kommer aldrig in i mig! och inte chilli heller.. Jag är väldigt kräsen av mig vid mat så det är tillexepel vegiteriana, dem får ju speciell mat utan kött och så, jag är typ så kräsen av mig med mat.. Om jag inte vill ha den maten skiter jag i att ta matMen nu är det så att jag ska bjuda på en bild, hahaha. Jag känner att jag i varje inlägg vill bjuda på lite bildääääj! Så här kommer en bild på min förra råttor    

 

Ni ser vilken som är chilli och vem som är smile! Smile är den med mest grått och chilli är den lurviga lilla saken som va min favorit   Ni ska få en bild som jag,chilli och smile är med på  

  Mina små älsklingar   Nu har jag nya fast dem är killar,ahaha! Men japp! Idag när  jag cyklade hem så kom jag på  ''fk, min cykel hjälm är där uppe jue!'' (sy och trä slöjden är ner för en backe och över trä och syslöjd är mat salen) Så orkade ej springa upp, Så jag tar den imon istället    Men det är ju chill att cykla utan hjälm med så! Längtar sjukt mycket tills jag får köra moppe!   Då ser inte mamma mig om dagarna! Klart, de kostar med bensin men vill komma hemmifrån! Behöver stunder för mig själv.. Frågade om jag fick gå ut en runda för några veckor sen, då trodde alla att jag skulle träffa nån jävel!! och mamma bara som vanligt! :

-nae! det kan komma nån och ta dig!

Vafan, sku bara kuta där ifrån? haha, inte så svårt.. sku inte äns gå långt herre gud asså!   Så fort det står att jag får flytta hemmifrån blir det hejdå här hemma! Då flyttar jag på två dagar!Vill komma här ifrån, ut, chilla med kompisar utan att dem tror att man ska träffa nån man ä tsm med, min kille bor i dalarna så det blir 1% av 100 att jag skulle träffa honom på en kväll.. Ingen i familjen vet om honom förutom min syrra men hon lovade att inte säga något förrens jag vill det själv! Och om jag är tillsammans med fabbe då fortfarande (min kille!!) typ när jag är 20 som är ganska liten risk men vill försöka! Men ändå då ska jag flytta upp till dalarna! Jag vill inte bo kvar i denna hålan, jag vill hitta nya kompisar, jag vill inte stötta på mina kompisar överrallt vart man än går sen! Det är så, här i växjö träffar elr ser man nån man känner vart man än går.. Det är jätte jobbigt! hällre bor jag djävulen än att mina kompisar ser mig nån stans och vet vad jag gör hela tiden när jag blir stor.. Kanske inte har lust att prata med dem heller för den delen   Vissa kan jag tycka är ok att prata med men vissa inte.. Vissa är bara för jobbiga asså.. Nämner inga namn och kommer inte göra de för någon förutom elle! Om hon vill veta   Asså jag hittade en jätte misstolkande smilie.. usch vad misstolkande kan visa den här:    bloggar är nog för alla sorter tror jag   Nejmen.. happ! Inte många läsare idag inte   Äre nått som är tråkigt?! Vi vill isåfall veta det! Vi kan ändra på det! Iaf jag,hehe.. Tror elle kan det med! Det beror nog på vilket humör vi är på. Men vi kan nog fixa och prata om roliga saker och inte vara seriösa hela tiden när vi skriver   Nu kommer min lilla teater som jag skrivit, eller nu bara inproviserar jag men japp! Hoppas den blir roliiiiig!  

 

 

FRU CHILLI OCH HENNES IDEER

 

Det var en helt vanlig dag tills en dag. Ett skrik utbröt i ett litet hus omgivet av träd,löv och massa stenar med gräslik mossa.

-VAD SA DU?! SOPPA AV SMAK AV LÖV?!?!?!?! 

Det stod en till liten chilli människa där inne i hennes lilla hus. Den andra chilli människan svarade:

- Ja, vet du hur man gör?

- Klarrrrrrrt jag gör! svarade fru chilli. Chilli människan väntade förväntande på ett svar men dem bara stod och glodde på varandra. tillslut utbrast chilli människan:

-VAD ÄR RESEPTET?! Gumman log och harklade sig.

- Om du vill ha en soppa med smak av löv, ta då löv. Ta sedan en människa. Lägg i löven och människan i en gryta och häll i vatten, Du blandar tills människan skriker ''AJ AJ AJ'' sen så slår du på människan och ser om den säger något mer! Om den gör de fortsätter du veva tills det blir tyst på den för evigt! Sen wallaaah har du en soppa med löv smak! Glöm inte,var försiktig!

Chilli människan råkade vara en liten barn flicka från byn lite längre bort och fru chilli var blind. Med fru chillis stora näsa luktar hon till sig allt!

Flickan bara stod och glodde på fru chilli och började springa hemmåt. Hon skrek:

- MAMMA JAG HAR RESEPTET! 

-Hällsa din mamma att jag ska flytta så hon får bli byns nya chilli huähuä fru!!!! Ropade chilli frun efter barnet. S

 

Sen började ljuset gå ner mot svart. Sen dess har man inte sätt en skymt av Chilli frun. Forskare tror att chilli frun gömt sig hos nån familj. Dem misstänker en. Personen heter nallebjörnen bobo från planeten mars via ett troll spö kom han hit på jorden. SITTING ON THE TOILET, MM ÄÄH!!!!!!!!!!!!     

 

Så va den bra? Jag tycker jag skrivit rätt så mycket nu, hehehee.. Men inte tillräckligt mycket men jag vet inte? Tror det räcker för idag. Måste ändå så plugga lite och så   Så det var allt för denna gången! Vi hörs på Torsdag! Och imorgon är det elle som skriver lite grann, får se vad han tänker skriva om   Blir nog något kul, men jupp jupp vi hörs på torsdag och ha det så bra sålänge! Tja då!  

 

 

 

I whip my hair back and forth

I whip my hair back and forth

 

*JUST DO IT*

 

I whip my hair back and forth

I whip my hair back and borth

 

*WHIP IT REAL GOOD*

 

I whip my hair back and forth

I whip my hair back and forth

I whip my hair back and forth

 

(låt: Whip my hair)

 

Ps! Den är ej så jobbig som ni tror, den går inte bara så!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi är två tjejer som bloggar om allt just DU kanske tänker på. Om du behöver hjälp med nått eller så så är det bara att kommentera i det senaste inlägget så hjälper vi dig!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

The Infamous Middle Finger

Ovido - Quiz & Flashcards